فیس بوک تهدید به جلوگیری از به اشتراک گذاری اخبار استرالیایی ها می کند ، زیرا Big Tech و رسانه ها برای کسب درآمد از تبلیغات – RT World News

کاربران استرالیایی فیس بوک ممکن است به زودی متوجه شوند که نمی توانند اخباری را به اشتراک بگذارند ، این قانون بزرگ هشدار داده است ، با استناد به یک قانون جدید که شرکت های Big Tech را در برابر رسانه های بزرگ قرار داده و خواستار کاهش درآمد آنها هستند.

پیش نویس این آیین نامه که توسط کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) پیشنهاد شده است ، اجازه می دهد که سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و گوگل بخشی از درآمد بازاریابی دیجیتال خود را به سازمان های خبری ارائه دهند. در حالی که طرفداران قانون استدلال می کنند سیستم عامل ها بی جهت از میزبانی محتوای اخبار بهره مند می شوند ، فیس بوک اصرار به ACCC دارد “پویایی اینترنت را اشتباه درک می کند” و این مقررات این شرکت را مجبور می کند کاربران استرالیایی را از اشتراک داستان های خبری منع کند.

“ACCC فرض می کند که فیس بوک بیشترین سود را در روابط خود با ناشران می برد ، در حالی که عکس این قضیه درست است. اخبار بخشی از آنچه مردم در خبرخوان خود می بینند را نشان می دهد و منبع درآمد قابل توجهی برای ما نیست. “ ویل ایستون ، مدیر عامل فیس بوک استرالیا و نیوزیلند ، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت.

با فرض قانونی شدن این پیش نویس کد ، با اکراه اجازه نمی دهیم ناشران و افراد در استرالیا اخبار محلی و بین المللی را در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این اولین انتخاب ما نیست – آخرین انتخاب ماست.

آیین نامه پیشنهادی فناوری ، “کد معامله رسانه های خبری” به دنبال یک تحقیق 18 ماهه توسط ACCC ، که نشان داد بسیاری از بخش اخبار استرالیا برای ترافیک به گوگل و فیس بوک متکی است ، اما قدرت چانه زنی و چانه زنی کمی نسبت به شرکت های عظیم الجثه دارد. اگرچه این تحقیق نشان داد که این دو سیستم عامل درآمد کمی از تبلیغات از محتوای اخبار دارند ، اما نشان داد که بیش از یک سوم کاربران فیس بوک در کشور از وب سایت برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند ، پیشنهاد می کند که رسانه ها و شرکت های فن آوری “قیمت مناسب” را برای میزبان آن مطالب.




همچنین در rt.com
استرالیا به دنبال کالبد شکافی الگوریتم های Big Tech و تحمیل “کد رفتار” برای محافظت از حریم خصوصی است



اخبار مرتبط  WHO می گوید ، نگه داشتن مرزها برای مدت طولانی "تقریبا غیرممکن" است ، زیرا کشورها از سنبله Covid-19 می ترسند - RT World News

فیس بوک ، با این حال ، استدلال می کند که در حال حاضر به سازمان های خبری بسیار پاداش می دهد ، و می گوید این پلت فرم دارای چنین مزایایی بوده است “ارسال 2.3 میلیارد کلیک از News Feed فیس بوک به وب سایت های خبری استرالیا بدون پرداخت هزینه” بین ژانویه و مه 2020 ، که ارزش آن حدود 200 میلیون دلار (AUD) درآمد آگهی دارد.

در قانون جدید همچنین لازم است شرکت های فناوری قبل از تغییر در الگوریتم های خود که می تواند به تجارت اخبار آسیب برساند ، از جمله پایین آوردن رتبه بندی ناشران خاص در جستجوها ، به رسانه ها 28 روز قبل اخطار دهند. در کنار فیس بوک ، گوگل نیز با هدف گرفتن الزامات الگوریتم به ویژه ، به شدت علیه این مقررات برخاسته است.

به اشتراک گذاری این اطلاعات “این یک مزیت ناعادلانه برای مشاغل خبری فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا با هزینه سایر مشاغل ، سازندگان و صاحبان وب سایت ، در نتایج جستجوی ارگانیک برجسته تر باشند.” گفت: مل سیلوا ، مدیر عامل گوگل استرالیا و نیوزیلند.

سیلوا در ماه جولای در پاسخ به این س whetherال که آیا این قانون به معنای اخبار اخبار استرالیا از سرویس های Google است ، گفت: “همه گزینه ها روی میز هستند.”




همچنین در rt.com
نقض حریم خصوصی داده های مصرف کننده دعوی طلسم برای Alphabet’s Google در استرالیا است



بر اساس یک مطالعه ، تلاش های مشابه در اسپانیا و آلمان با مشکل روبرو شد و باعث شد Google News ناشران اسپانیایی را از خدمات خود در سطح جهان حذف کند و منجر به افت شدید خوانندگان شود. در همین حال ، در سال 2014 ، یک انتشارات بزرگ در آلمان ، Axel Springer ، تلاش کرد گوگل را از ارائه مقالات مقالات خود در مورد نگرانی های مشابه درباره درآمد آگهی منع کند ، اما پس از سقوط بازدید به سایت های خود ، این حرکت را معکوس کرد.

در حالی که کد جدید چانه زنی استرالیا هنوز تصویب نشده است ، با صدور پیش نویس قانون ACCC در ماه جولای ، جمعه گذشته رایزنی درباره این پیشنهاد انجام شد و انتظار می رود با وجود مخالفت عمده شرکت های فناوری

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *