مایکروسافت شرکت مادر استودیوی ‘Elder Scrolls’ Bethesda Softworks را به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد – RT World News

مایکروسافت در یک معامله 7.5 میلیارد دلاری Bethesda Softworks – استودیوی پشت بازی های The Elder Scrolls و Fallout – را خریداری کرده است. این در حالی است که مایکروسافت به دنبال تسخیر بازار بازی های ابری است ، پیش از یک جنگ پیش بینی شده کنسول وجود دارد.

مایکروسافت روز دوشنبه اعلام خرید کرد ، زیرا این شرکت قصد دارد دو کنسول نسل جدید ، Xbox Series X و Xbox Series S. را راه اندازی کند. این غول نرم افزاری مالکیت شرکت مادر بتسدا – Zenimax Media – را به عهده گرفت و بتسدا و هشت تیم استودیویی دیگر را به ارمغان آورد. به پایدار آن

بتسدا مسئول پرفروش ترین مجموعه های Elder Scrolls و Fallout و همچنین مجموعه های Doom و Wolfenstein است. به طور کلی درآمد سالیانه زنیماکس بیش از 500 میلیون دلار است.




همچنین در rt.com
رونمایی بزرگ: مایکروسافت نمایشگاه بازی های شخص اول را برای XBox Series X منتشر کرد



همه اینها بزرگی در آستانه راه اندازی کنسول است ، خصوصاً وقتی رقیب سونی قصد دارد پلی استیشن 5 خود را در 12 نوامبر ، دو روز پس از مایکروسافت راه اندازی کند. به طور سنتی ، تولید کنندگان استودیوها را می خرند تا گیمرها را با نسخه های انحصاری به سیستم عامل های خود وسوسه کنند. مایکروسافت قبلاً این کار را با جلب نظر Playground Games – استودیوی پشت سری بازی های مسابقه ای “Forza Horizon” – در سال 2018 ، همراه با سه استودیوی دیگر که همه به توسعه بازی های منحصر به فرد Xbox ادامه داده اند ، انجام داده است.

اخبار مرتبط  تانکر نفتی پس از تصادف شانگهای ، 14 مفقود (غرفه) از غرق شدن کشتی و باری کشتی گرفتار شد (VIDEO) - RT World News

با این حال ، بازی های کنسولی تنها بخشی از صنایع است که پیش بینی می شود سال آینده 200 میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد. مایکروسافت اخیراً یک سرویس بازی ابری را آغاز کرده است که به مشترکین امکان می دهد عناوین مشابه را در Xbox ، PC ، تلفن ، رایانه لوحی و حتی Mac از طریق پلتفرم ابر Azure خود بازی کنند. حتی رقیب کنسول سونی نیز از Azure برای تأمین خدمات بازی ابری خود استفاده خواهد کرد.

خرید 7.5 میلیارد دلاری مایکروسافت برای ZeniMax ، دومین خرید بزرگ بازی ویدیویی در تاریخ پس از خرید استودیوی بازی های موبایل فنلاندی Supercell در سال 2016 توسط شرکت چینی Tencent ، با هزینه 8.6 میلیارد دلار است. با این حال ، اگر سرویس بازی ابری مایکروسافت موفقیت آمیز باشد ، هزینه های هیولا می تواند نتیجه بدهد: انتظار می رود درآمد بازی های ابری تا سال 2024 به تقریبا 4.5 میلیارد دلار رشد کند ، در حالی که سال گذشته تقریبا 500 میلیون دلار بود.




همچنین در rt.com
سونی تولید PS5 را دو برابر می کند تا تقاضا را به دلیل همه گیری برآورده کند



فکر می کنید دوستانتان علاقه مند می شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *