محققان ایران مقصر رادار سوء استفاده از رادار و عدم بهره برداری از محرکه هواپیمای مسافربری اوکراین را مقصر دانستند – RT World News

محققان گفتند ، زنجیره ای از اشتباهات ارتش ایران منجر به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در ماه ژانویه شد. این حادثه غم انگیز با یک واحد پدافند هوایی آغاز شد که رادار خود را با 107 درجه تغییر مسیر داد.

پرواز 752 هواپیمایی بین المللی اوکراین بلافاصله پس از عزیمت از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست. گزارشی موقت از سازمان هواپیمایی کشوری ایران زنجیره ای از اشتباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بیان می کند که منجر به کشته شدن همه 176 نفر در هواپیما شد.

این سقوط در میان دوره تنش شدید بین ایالات متحده و ایران در پی ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی در یک حمله هوایی آمریکا و حملات موشکی بالستیک تلافی جویانه ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق رخ داد. ارتش ایران رویه های منظم مدیریت حمل و نقل هوایی در کشور را که معمولاً توسط مقامات غیرنظامی هدایت می شود ، متوقف کرد و تأکید کرد که فقط هواپیماهای ترخیص شده برای پرواز توسط ارتش در فضای هوایی ایران مجاز است.




همچنین در rt.com
“تشدید ایالات متحده در منطقه” تا حدودی مقصر است كه ایران در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین – ترودو قرار گرفت



محققان ایرانی گفتند که یک واحد پدافند هوایی مستقر در نزدیکی تهران مستقر شده است. با این حال ، هنگامی که در مکان جدید خود قرار گرفت ، نتوانست ایستگاه راداری خود را به درستی تنظیم کند – که در پایان 107 درجه خاموش بود. در این گزارش آمده است: این به دلیل خطای انسانی بود ، اولین مورد از چندین مورد منجر به نتیجه غم انگیز شد.

این واحد پس از برخاستن پرواز 752 را شناسایی کرد ، اما به دلیل سوء استفاده از عملگر معتقد بود که از جنوب غربی به تهران نزدیک می شود ، در حالی که در حقیقت این هواپیما از شمال غربی به صورت مماس به سمت پایتخت ایران در حال حرکت بود. گزارشی که حاوی داده های اشتباه به دلایلی نبود ، به زنجیره فرماندهی و به یک مرکز هماهنگی ابلاغ نشده است و یک لینک اصلی دوم را در زنجیره وقایع ایجاد می کند.

اخبار مرتبط  گزارش ادعا می کند ، چین در حال حمله به فناوری پیشرفته "غافلگیر کننده PEARL HARBOR" به شبکه الکتریکی ایالات متحده است ... با استفاده از "تکنولوژی دزدیده شده" آمریکایی

سپس اپراتور نتوانست هدف را به عنوان یک هواپیمای تجاری شناسایی کند و آن را به دلیل تهدید اشتباه گرفت. براساس روال های مربوطه ، در این مرحله او باید به دنبال فرمان آتش سوزی از مافوق خود بود ، اما این کار را نکرد و در عوض دو موشک سطح به هوا را در هواپیمای اوکراین پرتاب کرد. محققان گفتند كه حداقل یكی از پرتابه ها كه 30 ثانیه از هم فاصله داشت ، به پرواز 752 اصابت كرد.




همچنین در rt.com
“ای کاش من داخل آن هواپیما بوده ام”: رئیس سپاه ایران از سقوط جت اوکراین ابراز ناراحتی کرد



در این گزارش موقت تأکید شده است که اگر حتی یکی از چهار پیوند اصلی در زنجیره حوادث رخ نداده باشد ، هواپیمای مسافربری “هدف قرار نمی گرفت”. وی افزود: تحقیقات آن هنوز ادامه دارد و ممکن است قبل از نتیجه گیری چنین اشتباهات بیشتری شناسایی شود.

محققان گفتند كه وظیفه آنها مقصر نبودن مقصر بوده ، بلكه برای جلوگیری از بروز حوادث در آینده با افكار خطای موجود در سیستم موجود است. آنها می افزایند: تجزیه و تحلیل آنها به این معنی نیست که سقوط هواپیما به نوعی اجتناب ناپذیر بوده و تسلیت آنها را به خانواده های قربانیان تسلیت گفته است.

حادثه 8 ژانویه به یک نقطه اصلی اختلاف بین دولت ایران و سپاه تبدیل شد ، که در ابتدا هرگونه دخالت در این حادثه را تکذیب کرد و باعث شد مقامات ارشد غیرنظامی – از جمله رئیس جمهور حسن روحانی – در کنار آنها بایستند. سرتیپ امیرعلی حاجی زاده ، که فرمانده نیروی هوافضای سپاه است ، بعداً مسئولیت کامل این فاجعه را پذیرفت.

مقامات اعلام کردند ماه گذشته به دلیل سقوط هواپیمای اوکراین شش نفر در ایران دستگیر شده اند.

اگر این داستان را دوست دارید ، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *