مطالعه نشان می دهد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در آسیا تقریباً دو برابر در سال است – RT World News

دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در آبهای آسیا از سال 2016 به بالاترین میزان خود رسیده است ، به طوری که نزدیک به دو برابر تعداد حوادث در سال 2020 نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

از ژانویه تا ژوئن 51 حمله به کشتی ها انجام شده است ، در مقایسه با 28 حادثه (25 مورد واقعی ، به علاوه سه مورد تلاش) در مدت مشابه سال گذشته. به گزارش گروه اطلاع رسانی دزدی دریایی ReCAAP ISC ، مسیر دریایی شلوغ تنگه سنگاپور دو برابر تعداد حوادث را تجربه کرده است.

“این سنبله در زمان چالش های عظیمی برای کل جهان که تحت تأثیر همه گیر Covid-19 قرار گرفته اند ، آمده است.” Masafumi Kuroki ، مدیر اجرایی ISC ReCAPP گفت. وی به جامعه حمل و نقل و مقامات دریایی هشدار داد كه “هوشیاری” و در پاسخ سریع به حوادث پاسخ دهید “از زندگی دریانوردان و ایمنی حمل و نقل دریایی محافظت کنید.”

تعداد این تعداد از سال 2016 نیز بالاترین است – سالی که بعد از سال 2015 بسیار آرامتر بود که در نیمه اول خود شاهد بیش از صد حمله بود.




همچنین در rt.com
چرا دزدان دریایی دست از نفت می کشند



آدم ربایی در دریاهای SuluCelebes و در خارج از ساحل شرقی Sabah شرقی باقی مانده است “نگرانی جدی” ، ReCAAP می گوید. هشت ماه از خدمه خدمه ماهیگیری در ماه ژانویه هنگامی که افراد مسلح نقاب به کشتی به لاهاد داتو ، صباح ، مالزی حمله کردند ، از یک تله ماهیگیری ربوده شدند و پنج نفر از آنها در اسارت بودند.

اخبار مرتبط  مطالعه جدید می گوید مصونیت گله یک اسطوره است و کشورهایی که به آن متکی هستند ، از جمله سوئد ، استراتژی اشتباه را انتخاب کرده اند - RT World News

این گروه همچنین هشدار داد كه اعضای گروه ابوسیاف (دولت اسلامی در آفریقای شرقی) در حال برنامه ریزی برای آدم ربایی در صباح هستند و افراد ثروتمند تجاری و خدمه ماهیگیری را هدف قرار می دهند.




همچنین در rt.com
پکن با انتقاد از “مشکل ساز” آمریکا به دلیل تضعیف صلح در دریای چین جنوبی ، ادعاهای ایجاد “امپراتوری دریایی” را تکذیب کرد.



دریای چین جنوبی و مناطقی از سواحل بنگلادش ، هند ، اندونزی ، مالزی ، فیلیپین و ویتنام نیز در شش ماه نخست سال حملات را تجربه کرده اند. در بنادر چین هیچ حادثه ثبت نشده است ، اگرچه در مدت مشابه سال گذشته سه مورد وجود داشته است.

خوشبختانه ، در حالی که تعداد حملات در حال افزایش است ، شدت آن چندان بد نیست ، با این که سه چهارم از این حوادث به نظر می رسد “گربه 4” هستند ، به این معنی که یا مهاجمان مسلح نبوده اند یا خدمه نیز مجروح نشده اند.

اکثر این حوادث به عنوان سرقت مسلحانه طبقه بندی می شوند زیرا در آب های سرزمینی اتفاق می افتد و نه آب های بین المللی ، این دزدی دریایی است.

مثل این داستان؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *