Sailor REVEALS تاریخچه کشتی محکوم را که تن کودهای مواد منفجره را به لبنان آورده است ، مشکل کرد – RT World News

انفجاری که بیروت را ویران کرده است با یک محموله نیترات آمونیوم آمیخته شده از یک کشتی خارجی مصادره شده است. در حال حاضر یکی از اعضای خدمه سابق به RT می گوید کشتی که متعلق به یک تاجر بی پروا است ، در ساخت این کشور یک فاجعه بود.

مقامات لبنانی گفتند که حدود 2750 تن نیترات آمونیوم – کود بسیار انفجاری – در انفجار وحشتناک در بیروت روز سه شنبه افزایش یافت ، مقامات لبنانی گفتند. انفجار به شکل قارچ یک بیابان را که بندر شهر در آن ایستاده بود ، ترک کرد و ساختمانهای اطراف را به ویرانه تبدیل کرد و باعث کشته شدن بیش از 100 نفر شد. هزاران نفر دیگر در شعاع کیلومتری زخمی شده اند. کارکنان مقامات بندر در حالی که یک کاوشگر به سوء استفاده از مواد خطرناک راه اندازی شده اند ، دستگیر شده اند. اما چگونه این حافظه نهان بزرگ در وهله اول در بندر بیروت به پایان رسید؟

https://www.youtube.com/watch؟v=LFYzfu0RRfo

شورای عالی دفاع لبنان تأیید کرده است که محموله نیترات آمونیوم از کشتی دستگیر شده MV Rhosus مصادره شده است. گفته می شود این کشتی در سپتامبر 2013 به دلیل مشکلات فنی وارد بندر بیروت شد و در نهایت از ادامه سفر خود ممنوع شد. با این حال ، نگاه عمیق تری به تاریخ خود نشان می دهد که این کشتی یک فاجعه شناور بود و برای مدتی مشکل برای آن ایجاد شده بود.




همچنین در rt.com
قبل و بعد: تصاویر ماهواره ای آژانس فضایی روسیه تخریب تکان دهنده ای را ناشی از انفجار بیروت ضبط می کند



براساس پورتال ردیابی MarineTraffic ، Rhosus در سال 1986 ساخته شده است و تعداد زیادی از صاحبان آن را پشت سر گذاشته است. تاریخچه اخیر آن در سال 2012 هنگامی که توسط Teto حمل و نقل خریداری شد – شرکتی که در جزایر مارشال ثبت شده و متعلق به ایگور گرچوشکین ، بازرگان متولد قبرس و مستقر در روسیه است – فقط حدود یک سال قبل از تصرف مقامات بندر لبنان آغاز شد. . خود شرکت در همان سال تشکیل شد و به نظر می رسد Rhosus تنها کشتی آن بوده است. با این حال ، اکنون آشکار می شود که کشتی حتی در آن زمان به سختی نمی توانست کشتی ارزشمندی نامیده شود.

“یک تجربه تلخ قایقرانی”

کشتی زیر پرچم مولداوی قایقرانی کرد و خدمه آن اکثراً از اوکراین و روس ها تشکیل شده بودند. پیام های خنک کننده ای که آنها از سال 2012 به انجمن های روسی منتشر کردند ، تصویری از شرایط کار کابوسانه را از لحظه ای که شغل خود را گرفتند ، نشان می دهند. از امکانات موجود در وضعیت ناامید کننده ، حقوق و دستمزد بسیار پایین و پرداخت مبلغ پرداختی به طور مداوم در پست ها ذکر می شود که بیشتر به عنوان هشدار برای ملوانان در نظر گرفتن قرارداد با این شرکت بوده است.

“کسانی که کار کردند [on the Rhosus] باید به “عناوین قهرمان” ، “ یکی از دریانوردان در پیامی که توسط کانال خبری تلگرام Baza به تصویر کشیده شده ، نوشت. “کشتی هیچ اتاق سردخانه ای ندارد” در این پیام آمده است که مواد غذایی و حتی کابین استاد نیز هیچ سرویس بهداشتی نداشته باشد.

RT با کارمند سابق شرکت حمل و نقل تتو ، که در کشتی سواری مشکوک خدمت کرده بود – تماس گرفت و به نظر می رسد که حساب وی کاملاً از ادعاهای خدمه پشتیبانی می کند.

سمیون نیکلنکو که در سال 2012 به عنوان مهندس برق برای خدمه MV Rhosus استخدام شده بود ، می گوید: هم کشتی و هم مدیریت شرکت “خوب نیست.”

“این اولین قرارداد من بود ، اولین من [sailing] تجربه – و یک تلخ ، “ ملوان ، اکنون در کریمه زندگی می کند ، به RT گفت. صاحب کشتی بود “همه صحبت می کنند ،” نیکلنکو یادآوری کرد و ایگور گرشوشکین را به عنوان یک توصیف کرد “حیله گر” مردی که به وعده های خود عمل نکرد.

حتی نگران کننده تر ، کشتی مسائل فنی زیادی از جمله رادارهای ناقص و مشکلی با موتور اصلی خود داشت. داستان نیکولنکو نشان می دهد که گرچوشکین نمی توانست کمتر از مشکلات مراقبت کند ، زیرا او فقط در هنگام ثبت نواقص کشتی توسط مقامات بندری ، هزینه های تعمیر را تأمین می کرد.

در بنادر اروپا بازرسی های مکرر انجام می شد ، توبیخ مداوم ، دستگیری.

نیکلنکو اعتراف کرد که حمل و نقل تتو اغلب به دنبال رفع نواقص و مشکلات توسط مقامات بندر از طریق رشوه است. ملوان یادآور شد: اندکی قبل از رسیدن به بیروت ، کشتی به مدت دو هفته در سویل ، اسپانیا تحت بازداشت بود. مقامات بندری این شرکت را مجبور کردند که یک ژنراتور پشتیبان را نصب کند ، زیرا تنها یکی از واحدهای برق این کشتی فعالیت داشت.




همچنین در rt.com
لبنان همه مقامات بندر را دستگیر می کند زیرا تصور می شود تصاویر نیترات آمونیوم کم ذخیره شده بیروت را فاش می کنند



این مرد که بیش از هفت ماه در کشتی خدمت کرده بود ، قبل از سفر ناموفق Rhosus که در بندر بیروت به پایان رسید ، کار را ترک کرد.

اخبار مرتبط  ستیزه جویان سوری "که در پایگاه آمریکایی برای خرابکاری و تروریسم آموزش دیده اند" سعی می کنند تسلیم شوند و توسط سایر افراط گرایان تحت حمایت ایالات متحده تسلیم و کمین شوند - RT World News

سفر بن بست

در سال 2013 ، Rhosus 2750 تن نیترات آمونیوم را در بندر جورجیای باتومی برداشت کرد و انتظار می رفت آن را به موزامبیک تحویل دهد اما به دلیل مشکلات فنی هرگز به مقصد نرسید. پس از بازرسی از کنترل بندر دولتی – بازوی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) – خروج بندر بیروت ممنوع شد.

در آن زمان ، با توجه به خدمه ، خدمه قبلاً به حداقل کاهش یافته بودند “خطرناک” نیکلنکو می گوید: طبیعت محموله در هواپیما. خلاصه حقوقی سال 2015 ساخته شده توسط شرکت حقوقی لبنان بارودی و همکاران نشان می دهد که پس از آن کشتی هر دو توسط صاحب کشتی که بلافاصله شرکت خود را ورشکسته اعلام کرده بود ، رها شد.

کاپیتان کشتی و چهار عضو خدمه دیگر در بیروت بازداشت شدند و مجبور بودند 11 ماه در آنجا بگذرانند تا اجازه بازگشت به خانه دهند. کاپیتان بوریس پروکوشف در سال 2014 شکایتی را علیه مالک کشتی مطرح کرد ، که در آن او گفت که ملوانان بدون حقوق و غذا مانده اند.

به گفته کاپیتان ، این کشتی توسط لبنانیان به دلیل عدم پرداخت هزینه بندر دستگیر شد. با این حال ، او معتقد است ، این یک اقدام نادرست بود. وی گفت: “دیگر هیچ مشکلی برای دستگیری این کشتی نبود. آنها باید هر چه سریعتر از شر آن خلاص شدند. “ پروكوشف به sibreal.org گفت ، و افزود كه بیروت نیز می تواند با خیال راحت محموله های خطرناک را از بین ببرد. “اگر کسی در مورد محموله مطالبه نکند ، متعلق به هیچ کس نیست ،” پروكوشف گفت.

به گفته بارودی و همکاران ، محموله خطرناک کشتی به یک انبار بندر منتقل شد ، که ظاهراً همه این سالها باقی مانده است. در مورد سرنوشت کشتی مشکل دار ، که آخرین بار توسط ردیاب Marinetraffic در بندر بیروت نزدیک به مرکز حادثه انفجار ثبت شده بود ، ممکن است مدت ها قبل از این بندر در اثر انفجار ویران شده است.

“یک سوراخ کوچک در بدنه وجود داشت. هر از گاهی مجبور می شدیم آب را بیرون بیاوریم. بدون خدمه کسی نبود که این کار را بکند. “ کاپیتان گفت.

نقض ذهن آزار

در حالی که برای MV Rhosus صدای هیاهو در آن زمان و آنجا بود ، نمی توان همان چیزی را درباره محموله آن گفت ، که برای مقامات لبنانی برای سالهای بعدی نگرانی باقی مانده است. گزارش های رسانه های محلی ادعا می کنند که مقامات امنیتی از خطری که توسط نیترات آمونیوم ایجاد شده است آگاه بودند و از مقامات بندر خواستند که ماه ها قبل از فاجعه را حذف کنند. اما تصاویر ادعا شده از سایت ذخیره سازی به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که مقامات این کشور درک ناعادلانه ای از نحوه نگهداری صحیح از مواد شیمیایی مستعد انفجار داشته اند. به نظر می رسد که این کیف ها کیسه های بزرگ پر از کودهایی هستند که عجولانه در یک انبار شلخته به نظر می رسند – عملاً همان ماده ای که باعث تخریب گسترده در تولوز در سال 2001 و در تگزاس سیتی در سال 1947 شد.

در گزارش پیچیده ، بنا به گزارش ها ، شخصی تصمیم گرفت آتش بازی های کنار مخزن قابل احتراق را ذخیره کند. ماجرای غیررسمی پیش می رود که برای جابجایی آنها ، کار جوشکاری روی درب انبار صورت گرفت ، که به نوبه خود باعث انفجار گسترده نیترات آمونیوم شد و تخمین های مختلف آن را معادل یک یا چند کیلوتن TNT قرار داد.




همچنین در rt.com
فرماندار توضیح می دهد که 200،000+ نفر در بیروت به عنوان شهر در اثر انفجار شوک ویران شده اند



این ممکن است کل داستان نباشد ، و این در حالی است که دولت لبنان با جاه طلبی قول داده است نتایج کاوشگر خود را در این کشور فاش کند. “پنج روز،” این فاجعه ممکن است ملت زلزله زده را به لبه ای سوق داده باشد. در میان پرتاب حمایت های بین المللی و صحنه های دلگرم کننده از کمک همسایگان ، جمعیت برای اعتراض به دولت به خیابان ها آمدند و نارضایتی خود را نسبت به وضعیت کلی کشور ، که توسط ماهها تظاهرات شدید خشمگین شده بود ، جلب کردند. در این انفجار بین 200000 تا 300000 نفر در بیروت بی خانمان باقی مانده است ، زیان های چند میلیارد دلاری نامگذاری شده است ، و ملت درگیر اکنون با یک بحران عمیق تر از گذشته روبرو است.

https://www.youtube.com/watch؟v=vVwnm460X7M

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند خواهند بود؟ این داستان را به اشتراک بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *